Autogén tréning csoport indul 2022. október 14-én

Autogén tréning csoport indul 2022. októberében,

Pethő Anikó, tanácsadó szakpszichológus vezetésével

 

Autogén tréning, a  stresszkezelés, immunerősítés, önismeret útja (Krapf, 1992)

“Minden szónak hatása van. Minden gondolat, illetve gondolati elképzelés egy saját
magamtól saját magamhoz intézett szó. Ebből az következik, hogy a magunk felé irányított
gondolatoknak is éppígy hatásosnak kell lenniük.”

 

Pethő Anikó vagyok, tanácsadó szakpszichológus, autogén tréner, képzésben lévő EMDR terapeuta.
2022 októberétől 15 alkalmas autogén tréning csoportot indítok online formában szerda
esténként 18.00 és 19.30 között.

Az első alkalom dátuma: október 12., innentől heti egy alkalommal, szerda esténként találkozunk online.

A csoport maximum létszáma: 8 fő.

Munkám során egyéniben és csoportosan is vezettem autogén tréninget, mely gyógyító hatása tudományosan is igazolt. A csoportba való jelentkezést minden résztvevő esetén egy díjmentes egyéni online konzultáció előzi meg, ahol megbeszéljük az egyéni célokat, melyeket a tréningen végig követünk.

A tréning feltétele a rendszeres otthoni gyakorlás, mely élményeket füzetbe rögzítik a résztvevők, relaxáció minden héten új szövegrésszel bővül. Az utolsó két alkalommal különböző érzelemregulációs technikákat és a gyógyító SIMONTON tréning egyes elemeit sajátíthatják el a jelentkezők.

Mi az autogén tréning?

Egy relaxációs módszer, melyet a hipnózisból fejlesztettek ki, Heinrich Schulz nevéhez fűződik. Nem más, mint egy olyan technika, mely a lazításos gyakorlatokon keresztül oldja a szorongást, csökkenti a stressz választ, tulajdonképpen kioltja az intenzív és feleslegessé vált reakciókat, erősíti az immunrendszert, segít a koncentrációban. Az önismereti folyamat révén kapcsolataink intimebbé, termékenyebbé válnak, önbizalmunk növekszik. Az élet nehézségeinek könnyebb leküzdését célozza meg.

Mikor ajánlott?

Például szorongásos zavarok, pszichoszomatikus és szomatikus betegségek, kimerültség, stressz, alvászavarok, indulatkezelési problémák esetén, összefoglalva minden olyan élethelyzetben, amikor úgy érezzük elakadtunk, vagy nem érezzük jól magunkat a bőrünkben.

Miben segít az autogén tréning?
– megtanulni és megismerni a testi, lelki és szellemi nyugalmi állapotunkat
– rálátni a nehézségeinkre,
– megtanulni rendszeres én időt kialakítani magunknak,
– felismerni testünk jelzéseit, mely iránytű lehet a nehéz, problémás helyzetek
megoldásában, leszelepelni a feszültséget,
– engedni gondolatainknak, hogy szabadon áramoljanak,
– megfigyelni saját belső működésünket.

Mi az alapja?
Az organizmikus átkapcsolás, mely nem jelent mást, mint hogy, ha a testünket megtanítjuk a
nyugalmi beállítódásra, akkor a lelkünk is vele együtt harmonizálódni fog, előbb utóbb kioltódnak a szélsőséges stressz válaszok és szorongások. Gyakorlottság birtokában szervezeti és pszichés működésünk képesek vagyunk szabályozni, aktuális szándékainknak, céljainknak megfelelően (Bagdy és Koronkai, 1998).

A test, lélek, szellem egysége mindannyiunkban benne rejlő irányulás. Az autogén tréning tulajdonképpen a bennünk rejlő öngyógyító folyamatokat erősíti fel, teszi érezhetővé, szinte láthatóvá a relaxáció során, a szabadon lebegő figyelem által, ami tulajdonképpen egy mindfulness gyakorlat elsajátítását jelenti.

Hogyan lehet megtanulni?
Az autogén tréning kezdeti, tanuló fázisában van csak szükség pszichológus kísérésére. A
tanulási folyamat addig tart, amíg a gyakorlatokat magáévá nem teszi a kliens, ez 13-15,
hetente egymásra épülő alkalmat jelent, utána már egyedül és bárhol végezhető. Az alkalmak
között célszerű írásban naplót vezeti az élményekről, mely segíti a folyamat elmélyítését és a
tapasztalatok összegzését. Az autogenitás azt foglalja magában, hogy a kliens saját
erőforrásait mozgósítva, saját ritmusában indul el az önismeret és gyógyulást útján.

Az autogén tréning ára: 8000 Ft/fő/alkalom.

Jelentkezés a csoportba: bejelentkezes@netterapia.hu

Krapf G. (1992). Az autogén tréning gyakorlata — Csoportos terápia — Szervi és
szervrendszeri gyakorlatok. Budapest: Springer Hungarica Kiadó.
Bagdy Emőke, Koronkai Bertalan (1992). Relaxációs módszerek. Budapest. Medicina.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.